ID-tyveriforsikring
149 kr. pr. år
Med en ID-tyveriforsikring får du hjælp til at dække omkostningerne i forbindelse med at få orden på sagerne, hvis du skulle blive udsat for identitetstyveri.
Dækning
En stor del af vores hverdag foregår online. Dette har mange fordele, men også nogle ulemper. At eksponere personlig information som navn, adresse, kontonummer/kreditkortnummer og CPR-nummer øger alt sammen risikoen for, at din identitet kan misbruges.
- Dækker juridisk bistand på op til 1.000.000 kr.
- Dækker tabt indtægt på op til 200.000 kr.
- Omkostninger i forbindelse med at få genoprettet identiteten
- Gælder kortholder og dennes husstand
Pris
ID-tyveriforsikring | 149 kr. pr. år |
Forsikringspræmien belastes på Bank Norwegian-kortet og fornyes automatisk hvert år frem til aftalen opsiges.
Spørgsmål og svar
ID-tyveri
ID-tyveri
ID-tyveri er uberettiget brug af en anden persons oplysninger. Et typisk misbrug kan være at ansøge om kredit, indgå låneaftaler eller køb af varer online.
For at undgå ID-tyveri, er det vigtigt at du passer på dine passwords og aldrig deler dine personlige informationer med andre, heller ikke familiemedlemmer, politiet eller banken. Personlige informationer som ikke skal deles med andre er CPR-nummer, kort- og kontooplysninger, log ind oplysninger til MitID og andre personfølsomme oplysninger.
Hvad koster ID-tyveriforsikringen?
Hvad koster ID-tyveriforsikringen?
I oversigten herunder kan du se, hvad forsikringen koster:
Præmie | 149 kr. pr. år |
Skat | 1,30 kr. pr. år |
Totalt | 150,30 kr. pr. år |
Du bliver faktureret beløbet på den førstkommende faktura, efter du har bestilt forsikringen. Din forsikring fornyes automatisk indtil den opsiges.
Hvem kan bestille ID-tyveriforsikringen?
Hvem kan bestille ID-tyveriforsikringen?
Forsikringen kan kun købes af indehavere af et gyldigt kreditkort fra os. Kortindehavere, som tegner forsikringen, bliver opkrævet forsikringspræmien på kreditkortkontoen ifølge faktura.
Hvordan bestiller jeg ID-tyveriforsikringen?
Hvordan bestiller jeg ID-tyveriforsikringen?
Hvad dækker ID-tyveriforsikringen?
Hvad dækker ID-tyveriforsikringen?
Dækning |
Forsikringsdækning i DKK |
Omkostninger til juridisk bistand |
kr 1.000.000 pr. år |
Tabt indtægt |
kr 200.000 pr. år |
Administrative omkostninger |
kr 20.000 pr. år |
Du finder forsikringsvilkårene her.
Hvornår kan jeg bruge ID-tyveriforsikringen?
Hvornår kan jeg bruge ID-tyveriforsikringen?
ID-tyveriforsikringen hjælper i de tilfælde, hvor du har fået stjålet personlig dokumentation, og hvor det er brugt til eksempelvis at optage lån eller køb i din identitet. Forsikringen giver dig mulighed for at arrangere juridiske eksperter, som kan hjælpe dig med at komme på fode igen efter et ID-tyveri.
Hvis uheldet sker, og du bliver udsat for tyveri af dit pas, kreditkort eller online bankoplysninger og ikke ønsker at skulle bruge tid og ressourcer på at sætte dig ind i dine rettigheder og reglerne på området, så er dette den helt rigtige forsikring for dig.
Hvornår er jeg dækket af ID-tyveriforsikringen?
Hvornår er jeg dækket af ID-tyveriforsikringen?
Forsikringen dækker 24 timer i døgnet i hele verden. Den dækker indhold, der er publiceret på dansk, norsk, svensk eller engelsk.
Er min husstand dækket af ID-tyveriforsikringen?
Er min husstand dækket af ID-tyveriforsikringen?
Forsikringen gælder for indehaveren af et gyldigt kreditkort fra os, samt kortholders familie, hvor der er tegnet ID-tyveriforsikring, dvs.:
- Din ægtefælle/registret partner/samlever.
- Jeres børn, stedbørn, adoptivbørn og plejebørn under 21 år
Børn
- Medforsikrede børn skal enten have folkeregisteradresse hos dig eller hos sin anden forælder.
- Adoptivbørn er omfattet af forsikringen, når du/I har overtaget den daglige omsorg for barnet.
- Surrogatbørn er omfattet af forsikringen, når de efter fødslen er udskrevet af hospitalet.
Hvordan anmelder jeg et skadestilfælde ved brug af ID-tyveriforsikringen?
Hvordan anmelder jeg et skadestilfælde ved brug af ID-tyveriforsikringen?
- Indsend en skadesanmeldelsesblanket på Trygs hjemmeside eller
- E-mailadresse: rejseskade@tryg.dk eller
- Telefon: +45 4420 4521
Hvordan opsiger jeg ID-tyveriforsikringen?
Hvordan opsiger jeg ID-tyveriforsikringen?
Hvis du ønsker at opsige din forsikring, kan du gøre dette på Min Side/i appen, eller ved at sende en skriftlig bekræftelse til mail@banknorwegian.dk. Opsigelsen vil træde i kraft ved næste fakturering.