I januar 2021 kom der nye krav til hvordan onlinekøb skal godkendes. Dette er regler, som både netbutikker og banker skal overholde. Ændringen medførte, at alle onlinekøb skal godkendes med en såkaldt to-faktor autentificering.
I praksis betyder dette, at du altid skal bruge SMS med password, eller andre identifiseringsmetoder, der opfylder de nye krav. Det er godt, at sikkerheden ved onlinekøb forhøjes.
Selvom nethandel er blevet mere sikkert, skal det stadigvæk være nemt og enkelt. Derfor har Bank Norwegian udviklet en løsning, som gør det muligt at godkende onlinekøb direkte i din Bank Norwegian-app.
Tilføj varen, som du ønsker at købe til indkøbskurven og fortsæt til kassen. Vælg Bank Norwegian-kortet og fortsæt betalingsforløbet. Når du bliver bedt om at bekræfte din identitet, vælger du ”Bank Norwegian Appen”. Appen vil herefter åbnes automatisk. Kontroller, at totalbeløbet stemmer og tryk herefter på ”godkend”. Købet autentificeres med ansigtsgenkendelse eller fingeraftryk.
Ja. Det er lige så sikkert at godkende onlinekøb med Bank Norwegian-appen, som det er at benytte andre metoder. Forskellen er bare, at det er hurtigere og nemmere for dig at foretage købet.
For at kunne gennemføre et køb, må man både have adgang til dine kortoplysninger, din telefon og biometri f.eks. fingeraftryk og ansigtsgenkendelse.
Det giver dig en ekstra sikkerhed at betale med kreditkort ved onlinekøb. Hvis du skulle være uheldig ikke at modtage varen, at varen du modtager ikke er dét, du bestilte, eller du bliver trukket et forkert beløb, har du mange rettigheder gennem VISA-systemet. Har du brug for at reklamere over et køb, er det enkelt at gøre det i appen, og vi ser på reklamationssagen så snart vi har modtaget den.
Klik her for at læse mere om hvad du bør gøre, hvis du opdager ukendte transaktioner på dit kort.