Kreditkort fra Bank Norwegian
– a branch of NOBA Bank Group
Fuld kontrol og overblik
- Op til 100.000 kr. i kredit
- Op til 45 dages rentefri kredit
- Ingen gebyrer ved kontanthævning i Danmark og i udlandet*
*Ved brug af kortet i udenlandsk valuta er valutatillægget 1,99 %.
CashPoints
Optjen CashPoints på dine køb – anvend til flybilletter hos Norwegian
Når du anvender dit Bank Norwegian-kort, optjener du CashPoints som du kan bruge til at købe flybilletter hos Norwegian.
Cashback
Cashback: Få penge tilbage for hvert køb
Med cashback får du penge tilbage hver gang du handler med Bank Norwegian-kortet. Du kan bruge pengene til at nedbetale din kreditkortregning.
Apple Pay
Med Apple Pay kan du bruge din iPhone eller dit Apple Watch, når du betaler i butik, på nettet eller i app. Tilføj dit Bank Norwegian-kort og betal – det er hurtigt, nemt og sikkert.
Mobil og smartwatch
Mobil- og smartwatchbetaling er hurtigt, nemt og sikkert. Tilføj kortet på mobilen eller på dit smartwatch og lad pengepungen blive hjemme.
Forsikringer
Når du bruger vores kreditkort, har du en rejseforsikring inkluderet. Derudover får du mulighed for at købe flere overkommelige forsikringer.
Tilkøbsforsikringer
Selvrisikoforsikring • Betalingsforsikring • ID-tyveriforsikring
Sikkerhed
Hos Bank Norwegian har vi sikkerhedssystemer, som forebygger svindel og overvåger korttransaktionerne døgnet rundt.
Det foretrukne hverdagskort
Priser
Op til 45 dagers rentefri kredit | |
---|---|
Årsgebyr | 0 kr. |
Fornyelse af stjålet/tabt/ødelagt kort | 0 kr. |
Faktura tilsendt e-Boks | 0 kr. |
Papirfaktura (valgfri) | 35 kr. |
Rente ved benyttet kredit | |
---|---|
Pålydende rente pr. år | 19,99 % |
Pålydende rente pr. måned | 1,67 % |
Debitorrente | 21,93 % |
ÅOP | 21,93 % |
Eksempel: Saml. kreditbeløb på 15.000 kr. Løbetid 1 år. Variabel debitorrente 21,93 %, ÅOP 21,93 %, Saml. kreditomk. 1.673 kr., Månedlig ydelse 1.390 kr. Saml. tilbagebetaling 16.673 kr. Forudsætter, at fakturaen modtages digitalt.
Anvendelse af kortet i Danmark | |
---|---|
Varekøb | 0 kr. |
Kontanthævning Danmark | 0 kr. |
Anvendelse af kortet i udlandet | |
---|---|
Varekøb | 0 kr. |
Kontanthævning udland** | 0 kr. |
Valutatillæg | 1,99 % |
** I udlandet tager visse hæveautomater en egen afgift. Dette går ikke til Bank Norwegian.
Kontante hævningsgrænser | |
---|---|
Kontanthævning i Danmark pr. døgn | 5.000 kr. |
Kontanthævning udland pr. døgn | 10.000 kr. |
Anvendelse af netbank | |
---|---|
Overførsel til NemKonto* | 0 kr. |
Se PIN-kode | 0 kr. |
* Renter tilskrives fra overførselsdatoen.
Forsikringer | |
---|---|
Rejse- og afbestillingsforsikring | Inkluderet |
Øvrige vilkår | |
---|---|
Rykkergebyr | 100 kr. |
Inkassovarsel | 100 kr. |
Inkassooversendelse | 100 kr. |
Gebyr for tilbagetrækning af beløb via betalingsservice | 100 kr. |
Spørgsmål og svar
Hvem kan ansøge om et kreditkort?
Hvem kan ansøge om et kreditkort?
- Bo i Danmark
- Ikke være registreret i RKI eller Debitorregisteret
- Være fyldt 18 år
Hvad koster det at bruge kreditkortet?
Hvad koster det at bruge kreditkortet?
Der er ingen gebyrer på varekøb og kontanthævninger i Danmark. I tillæg betaler du heller ikke et årligt kortgebyr for at have kreditkortet.
Ved brug af kortet i udlandet, er der et valutatillæg på 1,99 % af den fastsatte valutakurs af VISA. Ved overførsel fra kreditkortet til NemKonto påløber der renter fra overførelsesdatoen. Se prislisten for at få de opdaterede priser.
Vi anbefaler at du altid betaler i den lokale valuta, da det så vil være os som fastsætter prisen, og ikke salgsstedet. Vores pris vil altid være den laveste. Du bør derfor undgå at foretage køb de steder hvor du ikke får valgmuligheden til at vælge lokal valuta.
Hvordan vælger jeg et kodeord til nethandel?
Hvordan vælger jeg et kodeord til nethandel?
Hvis du vil godkende betalinger med SMS når du bruger kreditkortet, skal du anvende et selvvalgt kodeord.
Log ind på Min Side for at angive et kodeord, eller for at ændre dit nuværende kodeord. Tryk på "Indstillinger" efterfulgt af "Dine kort og adgange". I boksen "Password til nethandel" kan du angive et kodeord eller ændre dit nuværende kodeord.
Hvis du har problemer med at gennemføre betalinger i apps, hvor du har opgivet dine kortinformationer, kan du forsøge at slette kortet fra appen, og derefter tilføje kortinformationerne igen. Dette kan løse problemet.
Hvordan kan jeg se de sidste bevægelser på kreditkortet?
Hvordan kan jeg se de sidste bevægelser på kreditkortet?
Hvorfor virker kortet ikke?
Hvorfor virker kortet ikke?
Der kan være mange grunde til, at kortet ikke virker. Du bør tjekke følgende, før du eventuelt kontakter os:
- Har du indtastet den korrekte PIN-kode?
- Er kortnummer, udløbsdato og CVC2 indtastet korrekt ved køb på internettet?
- Er der tilstrækkelig tilgængelig kredit på kortet?
- Er den sidste forfaldne faktura betalt?
Hvis du for nylig har oplyst dit kortnummer til et hotel eller et biludlejningsselskab, er det også muligt, at de har reserveret et beløb på kortet, hvilket reducerer den tilgængelige kredit.
Mit kort blev afvist ved betaling, hvad skal jeg gøre?
Mit kort blev afvist ved betaling, hvad skal jeg gøre?
- Navnet på forretningen
- Dato for købet
- Tidspunkt for købet
- Hvilket beløb der er tale om
- Evt. et billede af betalingsterminalen som afviste dit køb
Når vi har modtaget ovenstående information, kan vi undersøge hvorfor dit kort blev afvist.
Hvorfor kan jeg ikke hæve penge i hæveautomaten?
Hvorfor kan jeg ikke hæve penge i hæveautomaten?
Vores kort har af sikkerhedsmæssige årsager en grænse for kontanthævninger samt ved brug i butikker, for eksempel ved valutaveksling hos et vekselbureau. I Danmark er grænsen kr. 5.000 pr. 24 timer og i alt kr. 15.000 pr. uge. I udlandet er grænsen kr. 10.000 pr. 24 timer og kr. 30.000 pr. uge. Hvis du forsøger at hæve et større beløb, vil transaktionen blive afvist. Det er ikke muligt at ændre denne hævegrænse.
Hvordan bestiller jeg et nyt kreditkort?
Hvordan bestiller jeg et nyt kreditkort?
Mit kreditkortet udløber snart, hvornår får jeg et nyt kort?
Mit kreditkortet udløber snart, hvornår får jeg et nyt kort?
Hvordan benytter jeg kontaktløs betaling?
Hvordan benytter jeg kontaktløs betaling?
Af sikkerhedsmæssige årsager må dit første køb udføres med Chip og PIN, før du kan tage kontaktløs betaling i brug.
Hvor ofte behøver jeg, at indtaste PIN-kode?
Hvor ofte behøver jeg, at indtaste PIN-kode?
Hvordan laver jeg en indsigelse på et køb eller ukendte transaktioner?
Hvordan laver jeg en indsigelse på et køb eller ukendte transaktioner?
For at registrere en reklamation logger du ind på Min Side/appen. Der vælger du "Kreditkort" og "Reklamation". Følg formularen som beskrevet, og udfyld de efterspurgte felter.
Hvis du vil lave en indsigelse på varer som du har modtaget/ikke modtaget, eller hvis du er blevet opkrævet et forkert beløb, skal du altid forsøge at løse problemt med salgsstedet først. Hvis problemet ikke bliver løst, eller hvis du ikke kommer i kontakt med salgsstedet, kan du registrere reklamationen på Min Side. Vi minder om, at der altid skal vedlægges dokumentation for at kunden selv har forsøgt at løse sagen med salgsstedet.
Ved ukendte transaktioner, anbefaler vi at du kontrollerer transaktionsteksten på internettet. Dette skyldes, at informationen på transaktionsteksten kan være misvisende. Hvis transaktionen fortsat er ukendt, anbefaler vi at du logger ind på Min Side og spærrer kortet inden du indsender reklamationen. Når dit kort er spærret, beder vi dig klippe kort og chip i mindre stykker, dette for at reducere risikoen for misbrug af sensitiv information.
Se vores brugervejledning som viser hvordan du oppretter en reklamation.
Kan jeg regionsspærre kortet?
Kan jeg regionsspærre kortet?
Hvorfor er jeg blevet pålagt et gebyr ved betaling med kortet?
Hvorfor er jeg blevet pålagt et gebyr ved betaling med kortet?
Vi pålægger ikke gebyrer når du betaler med dit kreditkort fra os. Fra 1. januar 2018, er det kun salgssteder udenfor EU som må pålægge gebyrer for betaling med VISA-kort.
Er du blevet pålagt et gebyr på kreditkortet, beder vi dig om at rette henvendelse til butikken som har pålagt gebyret.
Hvor finder jeg mine aftalevilkår?
Hvor finder jeg mine aftalevilkår?
Du kan se de underskrevne aftalevilkår på Min Side og i appen.
Klik her hvis du ønsker at se en samlet oversigt over vores aftaler og formularer.
Populære artikler
Begynd med smartwatch-betaling
Har du Bank Norwegian-kortet kan du betale med smartwatch. Læs vores artikel om hvordan du kommer i gang med smartwatch-betaling. Det er både trygt og nemt at betale kontaktløst med smartwatch.
Det er sikkert at betale med kreditkort
Din sikkerhed er varetaget, når du handler med Bank Norwegians kreditkort. I de fleste tilfælde er kreditkort det sikreste betalingsmiddel mod svindel og uærlige sælgere.
Sådan undgår du at gå i abonnementsfælden
Betal dine abonnementer med Bank Norwegians kreditkort! Du får overblik over dine abonnementer i vores tjeneste Mine Køb, som du finder i Bank Norwegian app’en.