Logo Bank Norwegian Branch of NOBA Bank Group
Log ind
KreditkortLånOpsparingForsikringerKundeserviceOm os

Kreditkort fra Bank Norwegian

– a branch of NOBA Bank Group

Fuld kontrol og overblik

  • Op til 100.000 kr. i kredit
  • Op til 45 dages rentefri kredit
  • Ingen gebyrer ved kontanthævning i Danmark og i udlandet*

*Ved brug af kortet i udenlandsk valuta er valutatillægget 1,99 %.

Ansøg om Bank Norwegian-kortet
Eksempel: Saml. kreditbeløb på 15.000 kr. Løbetid 1 år. Variabel debitorrente 21,93 %, ÅOP 21,93 %, Saml. kreditomk. 1.673 kr., Månedlig ydelse 1.390 kr. Saml. tilbagebetaling 16.673 kr. Forudsætter, at fakturaen modtages digitalt.
Kvinde på strand.

CashPoints

Optjen CashPoints på dine køb – anvend til flybilletter hos Norwegian

Når du anvender dit Bank Norwegian-kort, optjener du CashPoints som du kan bruge til at købe flybilletter hos Norwegian.

Læs mere om CashPoints

Kvinde betaler med Bank Norwegian-kortet

Cashback

Cashback: Få penge tilbage for hvert køb

Med cashback får du penge tilbage hver gang du handler med Bank Norwegian-kortet. Du kan bruge pengene til at nedbetale din kreditkortregning.

Læs mere om cashback

iPhone og Apple Watch med Bank Norwegian kort.

Apple Pay

Med Apple Pay kan du bruge din iPhone eller dit Apple Watch, når du betaler i butik, på nettet eller i app. Tilføj dit Bank Norwegian-kort og betal – det er hurtigt, nemt og sikkert.

Mobil og smartwatch

Mobil- og smartwatchbetaling er hurtigt, nemt og sikkert. Tilføj kortet på mobilen eller på dit smartwatch og lad pengepungen blive hjemme.

App

Med appen har du fuld kontrol over dit kortforbrug.

  • Se transaktioner
  • Se din CashPoints-saldo
  • Se din cashback-saldo
  • Justér kreditgrænsen
  • Overfør penge til NemKonto
  • Spær og bestil nyt kort
  • Se din PIN-kode
Mand og kvinde på klippe.

Forsikringer

Når du bruger vores kreditkort, har du en rejseforsikring inkluderet. Derudover får du mulighed for at købe flere overkommelige forsikringer.

Tilkøbsforsikringer

SelvrisikoforsikringBetalingsforsikringID-tyveriforsikring

Sikkerhed

Hos Bank Norwegian har vi sikkerhedssystemer, som forebygger svindel og overvåger korttransaktionerne døgnet rundt.

Glad kvinde i skoven.

Det foretrukne hverdagskort 

Priser

Op til 45 dagers rentefri kredit

Årsgebyr0 kr.
Fornyelse af stjålet/tabt/ødelagt kort0 kr.
Faktura tilsendt e-Boks0 kr.
Papirfaktura (valgfri)35 kr.

Rente ved benyttet kredit

Pålydende rente pr. år19,99 %
Pålydende rente pr. måned1,67 %
Debitorrente21,93 %
ÅOP21,93 %

Eksempel: Saml. kreditbeløb på 15.000 kr. Løbetid 1 år. Variabel debitorrente 21,93 %, ÅOP 21,93 %, Saml. kreditomk. 1.673 kr., Månedlig ydelse 1.390 kr. Saml. tilbagebetaling 16.673 kr. Forudsætter, at fakturaen modtages digitalt.

Anvendelse af kortet i Danmark

Varekøb0 kr.
Kontanthævning Danmark0 kr.

Anvendelse af kortet i udlandet

Varekøb0 kr.
Kontanthævning udland**0 kr.
Valutatillæg1,99 %

** I udlandet tager visse hæveautomater en egen afgift. Dette går ikke til Bank Norwegian.

Kontante hævningsgrænser

Kontanthævning i Danmark pr. døgn5.000 kr.
Kontanthævning udland pr. døgn10.000 kr.

Anvendelse af netbank

Overførsel til NemKonto*0 kr.
Se PIN-kode0 kr.

* Renter tilskrives fra overførselsdatoen.

Forsikringer

Rejse- og afbestillingsforsikringInkluderet

Øvrige vilkår

Rykkergebyr100 kr.
Inkassovarsel100 kr.
Inkassooversendelse100 kr.
Gebyr for tilbagetrækning af beløb via betalingsservice100 kr.

Spørgsmål og svar

For at ansøge om et kreditkort hos os, gælder følgende minimumskrav:
  • Bo i Danmark
  • Ikke være registreret i RKI eller Debitorregisteret
  • Være fyldt 18 år
I tillæg til disse krav, foretager vi en kreditvurdering inden vi eventuelt kan bevilge dig et kreditkort.

Der er ingen gebyrer på varekøb og kontanthævninger i Danmark. I tillæg betaler du heller ikke et årligt kortgebyr for at have kreditkortet.

Ved brug af kortet i udlandet, er der et valutatillæg på 1,99 % af den fastsatte valutakurs af VISA. Ved overførsel fra kreditkortet til NemKonto påløber der renter fra overførelsesdatoen. Se prislisten for at få de opdaterede priser.

Vi anbefaler at du altid betaler i den lokale valuta, da det så vil være os som fastsætter prisen, og ikke salgsstedet. Vores pris vil altid være den laveste. Du bør derfor undgå at foretage køb de steder hvor du ikke får valgmuligheden til at vælge lokal valuta.

Hvis du vil godkende betalinger med SMS når du bruger kreditkortet, skal du anvende et selvvalgt kodeord.

Log ind på Min Side for at angive et kodeord, eller for at ændre dit nuværende kodeord. Tryk på "Indstillinger" efterfulgt af "Dine kort og adgange". I boksen "Password til nethandel" kan du angive et kodeord eller ændre dit nuværende kodeord.

Hvis du har problemer med at gennemføre betalinger i apps, hvor du har opgivet dine kortinformationer, kan du forsøge at slette kortet fra appen, og derefter tilføje kortinformationerne igen. Dette kan løse problemet.

Du kan se de sidste bevægelser på kreditkortet ved at logge på Min Side. Når du er logget på, skal du klikke på "Kreditkort" og "Transaktioner". Vælg derefter den periode, du ønsker at se en oversigt for. For yderligere information, se vores brugervejledning.  

Der kan være mange grunde til, at kortet ikke virker. Du bør tjekke følgende, før du eventuelt kontakter os:

  • Har du indtastet den korrekte PIN-kode?
  • Er kortnummer, udløbsdato og CVC2 indtastet korrekt ved køb på internettet?
  • Er der tilstrækkelig tilgængelig kredit på kortet?
  • Er den sidste forfaldne faktura betalt?


Hvis du for nylig har oplyst dit kortnummer til et hotel eller et biludlejningsselskab, er det også muligt, at de har reserveret et beløb på kortet, hvilket reducerer den tilgængelige kredit.

For at vi skal kunne undersøge hvorfor dit kort blev afvist, kræver det at du sender os information om hvilken transaktion det gælder:

  • Navnet på forretningen
  • Dato for købet
  • Tidspunkt for købet
  • Hvilket beløb der er tale om
  • Evt. et billede af betalingsterminalen som afviste dit køb


Når vi har modtaget ovenstående information, kan vi undersøge hvorfor dit kort blev afvist.

Vores kort har af sikkerhedsmæssige årsager en grænse for kontanthævninger samt ved brug i butikker, for eksempel ved valutaveksling hos et vekselbureau. I Danmark er grænsen kr. 5.000 pr. 24 timer og i alt kr. 15.000 pr. uge. I udlandet er grænsen kr. 10.000 pr. 24 timer og kr. 30.000 pr. uge. Hvis du forsøger at hæve et større beløb, vil transaktionen blive afvist. Det er ikke muligt at ændre denne hævegrænse.

Du kan bestille et nyt kreditkort inde på Min Side og i appen. Log ind og tryk på "Kreditkort" efterfulgt af "Nyt kort". Du vil herefter se en oversigt over kortet, og hvortil det bliver sendt når bestillingen er udført. Dit gamle kort vil blive spærret i løbet af 30 dage. Ved bestilling af et nyt kort kan du også vælge en ny PIN-kode. 
Dit kreditkortet er aktivt hele den måned, der står angivet på kortet. Det nye kort fremsendes automatisk i god tid før det gamle kort udløber. Når du skal smide dit gamle kort ud, anbefaler vi, at du klipper kort og chip i mindre stykker, dette for at reducere risikoen for misbrug af sensitiv information.
Se efter det kontaktløs-symbol på terminalen du skal betale ved, og gennemfør betalingen ved at holde kortet over betalingsterminalen.

Af sikkerhedsmæssige årsager må dit første køb udføres med Chip og PIN, før du kan tage kontaktløs betaling i brug.
Grænsen for, hvor store beløb du kan betale kontaktløst uden brug af PIN-kode, varierer fra land til land. I Danmark er grænsen for øjeblikket 350 kr. pr. køb. Ved køb for over 350 kr. skal du bruge PIN-kode. Desuden vil du med jævne mellemrum blive bedt om at bruge Chip og PIN-kode i terminalen, uanset beløbets størrelse. 

For at registrere en reklamation logger du ind på Min Side/appen. Der vælger du "Kreditkort" og "Reklamation". Følg formularen som beskrevet, og udfyld de efterspurgte felter.

Hvis du vil lave en indsigelse på varer som du har modtaget/ikke modtaget, eller hvis du er blevet opkrævet et forkert beløb, skal du altid forsøge at løse problemt med salgsstedet først. Hvis problemet ikke bliver løst, eller hvis du ikke kommer i kontakt med salgsstedet, kan du registrere reklamationen på Min Side. Vi minder om, at der altid skal vedlægges dokumentation for at kunden selv har forsøgt at løse sagen med salgsstedet. 

Ved ukendte transaktioner, anbefaler vi at du kontrollerer transaktionsteksten på internettet. Dette skyldes, at informationen på transaktionsteksten kan være misvisende. Hvis transaktionen fortsat er ukendt, anbefaler vi at du logger ind på Min Side og spærrer kortet inden du indsender reklamationen. Når dit kort er spærret, beder vi dig klippe kort og chip i mindre stykker, dette for at reducere risikoen for misbrug af sensitiv information. 

Se vores brugervejledning som viser hvordan du oppretter en reklamation.

Vi har ikke regionsspærring på vores kreditkort. Vi overvåger kortbrugen, og ved mistænkelig brug vil du blive kontaktet af os.

Vi pålægger ikke gebyrer når du betaler med dit kreditkort fra os. Fra 1. januar 2018, er det kun salgssteder udenfor EU som må pålægge gebyrer for betaling med VISA-kort.

Er du blevet pålagt et gebyr på kreditkortet, beder vi dig om at rette henvendelse til butikken som har pålagt gebyret.

Du kan se de underskrevne aftalevilkår på Min Side og i appen.
Klik her hvis du ønsker at se en samlet oversigt over vores aftaler og formularer.

Populære artikler

  • Begynd med smartwatch-betaling

    Har du Bank Norwegian-kortet kan du betale med smartwatch. Læs vores artikel om hvordan du kommer i gang med smartwatch-betaling. Det er både trygt og nemt at betale kontaktløst med smartwatch.

    Kom i gang med smartwatch-betaling
  • Betaling med blå kreditkort nærbillede.

    Det er sikkert at betale med kreditkort

    Din sikkerhed er varetaget, når du handler med Bank Norwegians kreditkort. I de fleste tilfælde er kreditkort det sikreste betalingsmiddel mod svindel og uærlige sælgere.

  • Sådan undgår du at gå i abonnementsfælden

    Betal dine abonnementer med Bank Norwegians kreditkort! Du får overblik over dine abonnementer i vores tjeneste Mine Køb, som du finder i Bank Norwegian app’en.